הבלוג של א.מ.צ שמש

הכירו את עולם עבודות העפר

חיתוך גשרים בניסור בטון
עבודות עפר

באילו שלבים של חפירה תצטרכו שירותי ניסור בטון?

בכל מבנה שבנוי מבטון, עשוי לעלות צורך בחפירה או הרמה של הבטון. זאת לצורך העברת תשתיות חדשות או לחילופין על מנת לבצע תיקונים.

איך מבצעים את התיקונים בבטון? מתי יהיה צורך בשירות של ניסור בטון ואיך זה נעשה בשטח?

כמעט כל מבנה בנוי היום מבטון. גם גשרים וגם מדרכות וכבישים עשויים לא פעם דווקא מבטון. זאת הודות לחוזק המיוחד שיש לבטון יותר מכל חומר אחר הקיים בעולם הבנייה.

עבודות שצריכות להיעשות לאחר שהבטון כבר בנוי הן עבודות הדורשות כלי עבודה מיוחדים. זאת בגלל החוזק של הבטון והקושי לנסר ולחתוך אותו.

אז בעבר לא היו מסורי היהלום והטכניקות החדשניות בתחום הזה של ניסור יהלום עדיין לא היו מוכרות ועל כן נהוג היה לבצע את עבודות הניסור בעזרת כלי חפירה או קידוח שהיו באותו זמן. העבודה באמצעות הכלים הללו לא הייתה פשוטה כלל וכלל. היא דרשה כוח, היא דרשה מאמץ והיא גם ארכה הרבה מאוד זמן.

מעבר לזה, העבודה לא הייתה בטוחה. קידוח בבטון גרמה לנזקים סביבתיים בחלקי הבטון האחרים כאשר נוצרו סדקים על חלקי הבטון החרים כאשר זה השפיע לא פעם על חוזק המבנה כולו.

מסור בטון נכנס לתמונה

אז האמת היא שלא תמיד חייבים את מסור הבטון כאשר מדובר בעבודות שצריכות להיעשות בכבישים, במדרכות או סתם כך בצד הדרכים. הדבר תלוי בהיקף העבודה וכמובן בציפוי הבטון אם הוא קיים או לא באותן המקומות.

אם ישנו בטון, הרי ברור שהניסור הכי נכון יהיה בעזרת מסור הבטון.

כי רק כך אפשר יהיה להגיע אל הנקודה המדויקת בצורה הכי קלה, באופן הכי בטוח וגם במהירות הגבוהה ביותר.

מסור הבטון למעשה מקצר את העבודה כאשר תוך דקות ספורות ממש הבטון באזור הנדרש מורם והעבודה יכולה להתבצע היטב.

איך מבצעים את הניסור בבטון?

ניסור בטון נעשה כיום באמצעות ציוד מיוד של מסורים מיוחדים שנועדו לשם כך.

מסורי הבטון מכילים להבים מיוחדים וחזקים במיוחד. אלו מצופים בחלקיקי יהלום. זה הופך את המסור לחזק מאוד, לעוצמתי במיוחד ולכלי שמסוגל להתמודד עם הבטון הקשיח ולהוביל לתוצאות מהירות וממוקדות.

הניסור לא דורש מאמץ כלל. האדם שמבצע את העבודה אמור לקבל את ההוראה המדויקת בדבר המיקום, הגודל והשטח שאותו צרי לנסר ובעזרת המסור הוא בצע את העבודה במהירות, בקלות וביעילות

מי מבצע עבודות של ניסור בבטון?

חשוב לדעת שבכל מה שקשור לעבודות עם בטון, חובה לפנות אל אנשי מקצוע מומחים שיש להם את ההסמכה ואת הרישיון לבצע את העבודות הללו.

מדובר בעבודות הדורשות אחריות וביצוע קפדניים וממוקדים. אם העבודה לא נעשית כראוי, הרי שהיא לא תהיה מקצועית והיא גם עלולה לסכן את העובדים ואת הסביבה.