הבלוג של א.מ.צ שמש

הכירו את עולם עבודות העפר

ביצוע עבודות עפר וניקוז
עבודות עפר

מה חשוב לבדוק לפני בחירת קבלן לעבודות עפר וניקוז?

עבודות עפר וניקוז הן מרכיב משמעותי מאוד במגוון רחב של פרויקטים – הקמת מבני ציבור, סלילת כבישים, בניית גשרים, הנחת תשתיות שונות ועוד ועוד. למעשה עבודות העפר והניקוז הן הבסיס ההכרחי לביצוע השלבים הבאים, ואם הן לא יושלמו באופן אופטימלי, הפרויקט כולו עלול להתארך שלא לצורך, לסבול מבעיות שונות ובמקרים חמורים אפילו להתבטל.

בהתאם ישנה חשיבות רבה לבחירה מושכלת ומדויקת של הקבלן שיבצע את העבודות הנ"ל. הפרמטרים העיקריים הם ניסיון, הציוד המכני ההנדסי שברשות החברה ומידת ההקפדה על בטיחות תוך כדי ביצוע עבודות העפר.

מדוע הניסיון הוא הפרמטר החשוב ביותר?

עבודות עפר וניקוז כוללות את חישוף השטח שבו יוקם המבנה, ייסלל הכביש, תונח התשתית וכו', את יישורה של הקרקע והכנתה לשלבים הבאים של הפרויקט, את הידוק האדמה וגם את הנחת הצינורות שישמשו לטובת הניקוז.

כל אחת מהפעולות האלה מתאפיינת במורכבות לוגיסטית והנדסית, ועוד עובדה שחובה לקחת בחשבון היא שישנם סוגי קרקע רבים ולכל אחד מהם דגשים ספציפיים – ועל כן נדרשת מקצוענות ללא פשרות כמו זו שמאפיינת את חברת אמצ שמש כדי שכל החלטה והחלטה במסגרת העבודות תהיה הנכונה ביותר בכל ההיבטים החשובים.

לשם כך יש כמובן צורך בידע מקצועי, אבל במקביל הפרמטר המשמעותי ביותר הוא הניסיון. קבלני עפר וניקוז מנוסים יודעים לזהות בעיות עוד לפני שהן נוצרות ובהתאם להבטיח היערכות שמנטרלת אותן ומונעת קשיים ועיכובים, ובנוסף הניסיון מבטיח התמודדות מוצלחת במיוחד – ולא פחות חשוב, במינימום זמן – עם כל בלת"מ שצץ בשטח.

מהו הצמ"ה שקבלן עפר וניקוז חייב להצטייד בו?

עוד בדיקה שחשוב לבצע לפני שבוחרים קבלן לביצוע עבודות עפר וניקוז היא של טיב הצמ"ה שברשותו. הציוד המכני הנדסי הנדרש לביצוע עבודות העפר והניקוז השונות כולל בין השאר בולדוזרים, שופלים, מגרדות, מפלסות ומשאיות לפינוי עפר מיותר. ברשות אמצ שמש גם אמצעים משלימים כגון גנרטורים ותאורה איכותית לביצוע עבודות גם בשעות הלילה – כדי להשלים אותן בזמן הקצר ביותר האפשרי.

הדגש העיקרי הראשון לגבי הצמ"ה הוא התאמה לביצוע הפרויקט הספציפי, שהרי ישנם סוגים רבים של בולדוזרים, שופלים וכו'. דגש חשוב שני הוא מיומנות בהפעלת כל בולדוזר, מחפר, מפלסת ושאר כלים כבדים. זהו ציוד משוכלל במיוחד ורק מי שאמון על תפעולו באופן מושלם יכול להבטיח, ולקיים, השלמת כל עבודות העפר והניקוז בהצלחה ובמהירות.

בטיחות ללא פשרות

עבודות עפר וניקוז מחייבות באופן טבעי בטיחות ללא פשרות. רמת הבטיחות המרבית היא גם לגבי ביצוע כל פעולה במסגרת הפרויקט, שהרי על כל קבלן מוטלת אחריות כבדת משקל לשלום עובדיו, וגם לגבי תוצאות העבודות – כך שהשטח יהיה מוכן במלוא מאת האחוזים להמשך העבודות הנדרשות, וכל מי שמגיע לעבוד בו יוכל לדעת בוודאות שלא נשקפת כל סכנה לבריאותו ולשלומו.