הבלוג של א.מ.צ שמש

הכירו את עולם עבודות העפר

בטיחות באתר בניה
עבודות עפר

איך לשמור על בטיחות באתר בניה?

כיום אחת הבעיות העיקריות בתחום הבניה היא שמירה על בטיחות העובדים וכן העוברים והשבים באתרי הבניה השונים. לא פעם אנו שומעים על תאונות בניה ולכן עלינו לוודא מספר דברים משמעותיים וחיוניים לכל מקום עבודה.

 

אין כניסה

 

כיודע, אתר בניה עלול להיות מסוכן לעוברים והשבים במיוחד כאשר הם חסרי מודעות בנוגע למתרחש באתר, גם אם הם במרחק כמה מטרים משם. לשם כך, אנו ממליצים לבנות מחסום אשר ירחיק את התושבים מהאיזור, ובמיוחד מחסום חשמלי. היתרון המרכזי של מחסום חשמלי הוא בכך שתוכלו לשלוט עליו בכל שלב, גם מרחוק באמצעות שלט. בצורה זו תוכלו להבטיח שרק מי שמורשה להיכנס לאתר, יוכל לעשות זאת ולפקח בקפדנות על הנעשה בכל שלב הבניה וללא חששות. בנוסף לכך, שערים נוצרים בדרך כלל מחומרים חזקים כמו פלדה אשר עמידים בפני תנאי המזג אוויר קשים כמו חום קיצוני או גשם דבר שמאפשר ביטחון בכל מזג אוויר.

 

הבחירה בשער המתאים חייבת להתבצע על ידי גורמי מקצוע שונים אשר מודעים למצב הקרקע ואתר הבניה עצמו לפני התקנת שער חדש. חשוב לבחור בגורמים מקצועיים עם שנות ניסיון רבות אשר יממונו לפרויקט קבלן מפתח שאחראי לתהליך מההתחלה ועד הסוף, דבר המאפשר בקרת איכות מעולה בכל שלב וללווי מקצועי וקשוב ולרמת הביצוע הגבוהה ביותר.

 

ידע זה כוח

 

עוד לפני תחילת תהליך הבניה, חשוב לדעת מראש ולידע את העובדים בסיכונים הקיימים. חשוב לתת להם הסבר מפורט ומלא בנושא על מנת שידעו לשמור על עצמם. לעיתים קרובות עובדים באתר בניה עושים טעויות הרות גורל, גם אם לא בכוונה, ולכן חשוב לעדכן אותם ולוודא שהם מודעים לעניין.

 

זאת ועוד, לפי החוק, החברה חייבת לאבזר את העובדים בציוד מגן עמיד ומתאים אשר יעזור לעובדים לבצע שאת עבודתם נאמנה. חשוב שהציוד יהיה מתקדם ומותאם לסוג העבודה ולצורכי העובדים כמו משפקי מגן, קסדה, כפפות וכדומה. רק כאשר יהיה לעובדים את הציוד המתאים, תוכלו להיות בטוחים שהעבודה תעשה.

 

לסיכום, לאחרונה אנו נחשפים יותר ויותר לתקלות באתרי בניה השונים, בין אם מדובר בעוברים ושבים אשר בטעות נכנסים למבנה או בטעויות הרות גורל לעובדים האתר הבניה. לכן, חשוב לשמור על אתר הבניה כאתר שבו אין כניסה לזרים ובו זמנית לשמור על העובדים עצמם עם הציוד מהתאים ביותר וידע מקדים בנושא שיאפשר בניה בזהירות יתרה.